11 obiceiuri care vă pot transforma absolut productivitatea – Partea I

Lumea de astăzi se referă la productivitate. Te aștepți să fii productiv la locul de muncă, apoi să vii acasă și să-ți termini treburile în jurul casei. Ne așteptăm să fim productivi la toate, dar de multe ori nu putem gestiona tot ceea ce avem pe lista noastră de a face. Și acest lucru ne face să ne simțim nemulțumiți de performanța și viața noastră în general.

Adesea, atunci când nu reușim să fim productivi, ne învinovățim pentru asta. Dar țineți-vă! Nu ești singurul motiv pentru care ți-ai putea pierde motivația de a impune mai tare. Există atât de mulți factori, cum ar fi colegii tăi care vorbesc în apropierea stației de lucru, zâmbetul constant al telefonului sau șeful tău oferindu-ți mai multe sarcini simultan.

Nu există nicio îndoială că mediul în care lucrați influențează productivitatea. Și cum au aflat unele studii, angajații lucrează mai productiv de acasă, unele companii au început să adopte politica de a permite munca la distanță.

Dar dacă angajatorul tău este împotriva acestei idei și consideră că lucrul la birou singurul mod în care s-ar putea face munca, atunci trebuie să înveți cum să îți gestionezi productivitatea în mediul zgomotos de birou.

Iată 11 obiceiuri pe care le puteți adopta pentru a vă spori productivitatea.

Păstrați-vă locul de muncă curat și ordonat

Știați că menținerea locului de muncă frumos și ordonat vă va ajuta să rămâneți productiv de 1,5 ori mai mult? Mormanul de documente, foldere și fișiere vă va aminti doar de sarcinile pe care nu le-ați finalizat încă. Te vei simți pierdut cu privire la ce să începi și îți vei pierde productivitatea și motivația dintr-o dată!

În schimb, încercați să plasați doar acele lucruri de care aveți nevoie pentru o anumită sarcină. Încercați să opriți multitasking și faceți un lucru simultan. În plus, există atât de multe modalități frumoase de a vă organiza locul de muncă, care vă va pune cu siguranță într-o dispoziție productivă!

Muncește mai inteligent, nu mai greu

John Pencavel, profesor de economie la Universitatea Stanford, SUA, a realizat un studiu, în care a aflat fapte surprinzătoare: angajații, care lucrează 56 de ore pe săptămână sunt la fel de productivi, ca și cei care lucrează 70 de ore pe săptămână.

Da, ai citit corect: poți lucra mai puțin și totuși să fii productiv. Așadar, înainte de începerea zilei de lucru, așezați-vă și faceți o listă cu sarcinile pentru ziua respectivă. Încercați să nu suprasolicitați!

Prioritizarea

Elaborarea unei liste de priorități este unul dintre pașii majori pentru a deveni productiv. Așadar, diferențiați-vă principalele obiective și priorități înainte de a începe să lucrați.

Dar amintiți-vă: prioritizarea este strâns legată de gestionarea eficientă a timpului. Știați că cei mai cunoscuți muzicieni din lume își petrec doar 90 de minute muncind din greu pentru abilitățile lor? Se pare că 90 de minute este mai mult decât suficient pentru a face progrese uriașe. Gestionează-ți timpul mai inteligent!