3 moduri de a face față sindromului Burnout

Nimeni nu se bucură de gândul de a vă întoarce la serviciu după un weekend răcorit sau o vacanță plină de distracție, dar dacă zgomotul ceasului deșteptător vă umple de spaimă în fiecare dimineață, s-ar putea să fie mai mult decât acesta obișnuit înapoi la muncă blues.

În afară de epuizarea fizică și emoțională pe care o aduce, arderea la locul de muncă vă poate lăsa să vă simțiți cinic și detașat de un loc de muncă pe care l-ați iubit cândva și, în cele din urmă, va avea impact asupra tuturor performanțelor și productivității la relațiile de la locul de muncă.

Stresul joacă un rol important în consumul de locuri de muncă, iar un studiu recent despre Stanford și Harvard sugerează că stresul la locul de muncă poate fi la fel de rău pentru tine ca fumul de mâna a doua, care este destul de stresant în sine.

Și, în timp ce 80% dintre lucrători sunt stresați, cercetările arată că lucrătorii mai tineri sunt mai predispuși la stres decât omologii lor mai în vârstă. De asemenea, un furnizor de servicii medicale le-a spus mai probabil că au depresie sau o tulburare de anxietate.

Dacă aveți impresia că s-ar putea să vă îndreptați către o cădere, iată câteva moduri de a vă gestiona stresul mai eficient și de a găsi o soluție la problema de bază.

3 moduri de a face față cu arderea la locul de muncă

Faceți timp pentru a vă odihni și regenera

Nu, nu vorbim despre timp pentru a-ți digera prânzul, deși aceasta nu este niciodată o idee proastă. După cum explică psihologul Stanford, Emma Seppala, atunci când te concentrezi pe ceva apăsător sau important la locul de muncă, corpul tău trece într-o stare de alertă ridicată sau ceea ce se numește și „răspunsul la luptă sau zbor”.

Odată ce pericolul, sau în acest caz provocarea, a trecut, corpul tău are nevoie de timp pentru a ieși din adrenalină și pentru a te relaxa, care este locul de „odihnă și digerare”. Pentru a obține un echilibru bun, Seppala sugerează alternarea între ridicat -intensități și sarcini de intensitate redusă la locul de muncă.

Așa că, după ce te-ai grăbit nebunul să îndeplinești un termen limită sau să prezinți o prezentare importantă la locul de muncă, poți să-ți activezi răspunsul „odihnă și digera”, trecând la o activitate mai puțin solicitantă, cum ar fi să răspunzi la e-mailuri sau să completezi câteva formulare. Acest lucru vă va oferi minții o șansă de a vă relaxa și a prelucra lucrurile înainte de a trece la următoarea sarcină de mare intensitate.

Comunică cu angajatorul

Indiferent dacă vă simțiți copleșiți de volumul de muncă sau pur și simplu nu vă simțiți la fel de motivați ca atunci când ați început, este o idee bună să comunicați cu angajatorul în acest sens. Este în interesul fiecărui angajator să se asigure că angajații sunt fericiți și înfloritori, astfel încât majoritatea șefilor vor fi mai mult decât dispuși să discute potențialele soluții ale problemei.

De exemplu, dacă motivația este în scădere, probabil că vă asumați noi responsabilități, treceți la un nou departament sau lucrați spre o promoție vă va ajuta să vă simțiți mai îndeplinit la locul de muncă.

Sau dacă luptați cu un volum mare de muncă, un program mai flexibil sau oportunități de muncă de la domiciliu v-ar putea ajuta să obțineți un echilibru mai bun între viață și viață, iar cercetările arată chiar că companiile care oferă o programare flexibilă și timp liber au angajați mai productivi.

Nu-ți aduce munca acasă cu tine

Atunci când vă luptați cu incendiul la locul de muncă, este important să nu vă aduceți acasă preocupările de muncă. Începeți să faceți un punct de a nu vă verifica e-mailul odată ce ajungeți acasă. Dacă există o situație de urgență sau o criză care are nevoie de atenția imediată, șeful sau colegii vor găsi o modalitate de a vă ajunge acasă, dar de cele mai multe ori poate aștepta cu adevărat până mâine.

Dacă vă este dificil să vă deconectați odată ce ajungeți acasă, încercați să faceți planuri care necesită un pic de concentrare. Cercetările arată că obiectivele orientate spre abordare, care vă impun să luați măsuri, sunt mai ușor de atins decât obiectivele de evitare, cum ar fi încercarea de a nu vă gândi la muncă sau să vă verificați e-mailul.

Așa că, deși recrutarea pe canapea cu un pahar de vin poate fi drăguță, dacă mintea ta se rătăcește constant la problemele de lucru în timp ce faci acest lucru, nu va fi deloc relaxant. Activități precum prepararea unei mese elaborate de la zero sau luarea unei clase de filare, pe de altă parte, îți vor duce mintea de la serviciu și te vor forța să te concentrezi asupra momentului în care te afli.