3 motive pentru care nu îți termini treaba

În fiecare săptămână aveți lucruri de rezolvat, fie că este acasă sau la birou. Lista există și, de cele mai multe ori, devine mai lungă doar cu puțin bifat.

Majoritatea oamenilor pe care îi antrenez suferă de aceasta, o listă care continuă să crească. Când se uită înapoi la o zi își dau seama că puținul de semnificație a fost realizat, tot ce au făcut a fost să stingă focuri.

Iată 3 moduri care te vor ajuta să te asiguri că vei îndeplini sarcinile corecte.

3 motive pentru care nu îți îndeplinești munca

Nu ați planificat înainte

În primul rând, începeți să vă planificați săptămâna înainte. Stai jos vineri și privește toate proiectele împreună cu calendarul tău. Înscrieți-vă în munca pe care trebuie să o faceți săptămâna viitoare și alegeți cea mai importantă sarcină pentru luni.

Asigurați-vă că lăsați cel puțin 10% din timpul liber. Unele dintre sarcinile dvs. vor dura mai mult sau veți fi întrerupte și va trebui să fie împins, astfel încât să programați fiecare minut din fiecare zi pentru o anumită sarcină vă pregătiți să eșuați.

În al doilea rând, asigurați-vă că revizuiți sarcinile pe care le-ați planificat cu o zi înainte. Ceva va apărea și va descărca unele dintre planurile dvs. și revizuind aceste sarcini cu o zi înainte să puteți revizui avionul pentru a doua zi, având în vedere informații noi.

O singură cheie este să vă asigurați că definiți cea mai importantă sarcină și când intrați la birou lucrați doar la acea sarcină până când aceasta este finalizată sau până când ați programat pentru aceasta.

Lăsați distracțiile să intre în cale

Deep Work de Cal Newport este despre cât de groaznice sunt distracțiile pentru mare parte din munca pe care o facem. Existăm însă într-o lume care se așteaptă să fim prezenți pentru aceste distrageri. De multe ori ne așteptăm să răspundem la e-mailuri imediat, să verificăm Twitter la fiecare câteva minute și să mergem pe Facebook de câteva ori pe zi.

Între toate aceste pauze pentru distrageri, avem într-adevăr puțin timp să stăm și să ne concentrăm asupra muncii, astfel încât să reducem aceste distrageri. Lăsați-vă să verificați media socială de două ori pe zi și nu vă lăsați niciodată să verificați social media sau e-mail până când nu ați finalizat acea sarcină cea mai importantă pentru ziua respectivă. Dacă aveți probleme cu autocontrolul necesar, utilizați o aplicație precum Autocontrol pentru a bloca site-urile pe care nu ar trebui să le vizitați atunci când este timpul să funcționeze.

Cu câteva secțiuni mari de timp neîntrerupt în loc, puteți scrie raportul într-o singură fotografie. Puteți face unele progrese în ceea ce privește proiectul crucial la locul de muncă. Puteți scrie acea carte pe care ați dorit-o.

Dacă simți că șeful tău poate reprezenta o barieră pentru închiderea unora dintre aceste canale de comunicare, întreabă-i cât de mult ar trebui să petreci timp pentru munca „superficială” și cât de mult ar trebui să cheltuiți pentru munca „profundă”. Puțini șefi vor spune că ar trebui să cheltuiți mai mult de 50% din timpul dvs. pentru o muncă superficială, cu excepția cazului în care sunteți în sprijin și nu trebuie să răspundeți la e-mailuri sau dacă sunteți într-o poziție la nivel de intrare.

Oricare ar fi numărul dvs., decideți să îl utilizați ca și motivul pentru care opriți e-mailul. Ai fost concentrat pe munca profundă care trebuie să se realizeze. Colegii tăi se vor adapta rapid la răspunsul ușor întârziat și își vor da seama că nimeni nu va muri dacă trebuie să aștepte o oră pentru a primi un răspuns prin e-mail.

Nu spui nu

Cel mai productiv cuvânt pe care îl aveți este cuvântul „nu”. Este cuvântul care nu adaugă lucruri în lista de sarcini. Cu ani în urmă, când lucram pentru un scop non-profit de fiecare dată când șeful mi-a cerut să fac ceva în plus într-o zi, l-am întrebat ce a intrat pe lista mea. În 99% din cereri, el a sfârșit spunând că nimic din lista mea nu trebuie eliminat și că va găsi o altă modalitate de a obține ceea ce avea nevoie sau ar fi așteptat.

Folosind această metodă, am reușit să spun nu atât de mult care părea urgent, dar în cele din urmă nu era de fapt important pentru compania noastră.

Spunând că nu merge mai departe decât munca. Spune nu prietenului care vrea să bea cafeaua tot timpul sau spune da, dar numai sâmbătă dimineața, la 7 dimineața, la cafeneaua din apropierea casei tale, timp de o oră. Dacă într-adevăr au nevoie să vorbească despre ceva important, îl vor face să funcționeze dacă nu o fac, atunci orice a fost clar, nu a fost atât de important.

Când un coleg de serviciu îți spune că au o problemă cu ceva și ai putea să-l rezolvi, nu sări imediat. Întrebați-i cum ar fi rezolvat-o. În cele mai multe cazuri, ei știu cum ar fi rezolvat-o, vor doar o a doua opinie și au o speranță exterioară că vă veți lua problema pentru ei. Ascultarea timp de 2 minute și spunându-le că soluția lor se potrivește cu ceea ce ai face, te poate salva câteva ore de rezolvare a unei probleme care nu a fost niciodată a ta.

Data viitoare când te simți copleșit și parcă nimic nu înaintează, fă un pas înapoi pentru o secundă și gândește-te. Ai planificat săptămâna noastră? Revizuiți planul respectiv? Reduceți distragerile, astfel încât să vă puteți concentra pe munca care trebuie finalizată? Vă confruntați cu probleme care nu trebuie să vă rezolvați?

Dacă veniți da la oricare dintre aceste întrebări, atunci începeți să faceți unele corecții, astfel încât să puteți continua să fiți productiv cu lucrurile pe care trebuie să le realizați.