Cele 4 cauze principale ale procrastinării au fost dezvăluite – Partea I

Procrastinarea nu trebuie să vă stăpânească viața. Cu cunoștințele potrivite, veți putea să vă antrenați pentru a învinge amânarea și să vă găsiți concentrarea și motivația interioară. Însă, pentru a ști CUM să împiedici amânarea să vă afecteze viața, trebuie să înțelegeți DE CE. În acest articol veți descoperi cele mai frecvente patru cauze ale procrastinării.

Pe măsură ce citiți, ar trebui să luați nota care sunt cauzele particulare care sunt cele mai relevante pentru propria viață. Gândiți-vă lung și greu și vedeți ce afirmații rezonează cel mai bine în interiorul vostru. Vă sugerez să luați un moment acum pentru a apuca un stilou și o hârtie, apoi notați care sunt cauzele propuse pentru experiența dvs. de amânare.

Motivul pentru a face acest lucru este astfel încât să puteți utiliza aceste cunoștințe atunci când încercați să depășiți procrastinarea: Cu cât știți mai multe despre motivul pentru care amânați, cu atât devine mai ușor să opriți problema morții în piesele sale.

La fel ca orice bun comandant militar încearcă să-și înțeleagă cât mai bine adversarul (pentru a-și îmbunătăți șansele de victorie), ar trebui să încerci să ai cât mai multe cunoștințe despre ceea ce te determină să te amâne.

Pentru a vă ajuta să profitați la maxim acest articol, am inclus și o „cură” succintă pentru fiecare dintre aceste cauze. V-aș recomanda, de asemenea, să vă faceți timp pentru a face mai multe cercetări despre metode și tehnici motivaționale.

Fără alte detalii, să ne aruncăm în listă și să încercăm să înțelegem ce anume te provoacă să amânăm.

Cele 4 cauze principale ale procrastinării au fost dezvăluite

  1. O frică de eșec

În experiența mea una dintre cele mai frecvente cauze ale amânării este o frică înrădăcinată de eșec. Dacă vă temeți de consecințele eșecului, atunci o extensie logică a acesteia este o dezinclinare pentru a lua măsuri.

Acest lucru se datorează faptului că vă este garantat să nu eșuați dacă nu încercați ceva (deși se poate face cu ușurință argumentul că nu încercarea este aceeași cu a eșua în primul rând – ceea ce este un punct important de luat în considerare).

Procrastinarea este reconfortantă când te temi de eșec. Acesta servește ca un mecanism de protecție, protejându-vă de posibilitatea unui eșec real – spre deosebire de eșecul mai subiectiv care însoțește să nu încercați ceva în primul rând.

Solutie: Înțelegeți și acceptați că eșecul nu este fatal. Majoritatea greșelilor pot fi remediate și veți avea a doua șansă de a îndrepta eventualele greșeli. Evident, nu veți intra într-o sarcină cu o stare de gândire a eșecului … dar dați seama că se întâmplă greșeli.

Mai mult, pregătiți-vă pentru a înțelege faptul că eșecul de a lua măsuri și a da ceva din mers este de fapt mai rău decât să nu aveți succes în executarea sa. Dacă încerci și nu reușești, cel puțin ai ocazia să înveți din greșelile tale. Dacă nu ați încercat niciodată în primul rând, atunci nu aveți nimic de arătat deloc.

  1. Perfecționism excesiv

O altă cauză comună a procrastinării este perfecționismul excesiv. Dacă ești un perfecționist auto-mărturisit, atunci s-ar putea să-ți fie greu să acționezi dacă nu știi că poți face o treabă cu care vei fi total satisfăcut.

Aceasta devine o problemă atunci când trebuie să încercați ceva nou sau diferit de ceea ce obișnuiți. Datorită unei mentalități perfecționiste înrădăcinate, vă veți îngrijora în mod conștient sau inconștient că puteți ajunge la o stare finală care va fi pe placul vostru.

Este un lucru minunat să fii mândru de munca pe care o faci și să vrei să faci tot posibilul. Cu toate acestea, când imaginea ta mentală despre ceva ce vrei să completezi este de fapt dincolo de ceea ce te poți aștepta în mod rezonabil să faci, atunci ai o problemă. Practic, știți că nu veți putea face așa cum doriți … așa că este mai ușor să nu faceți nimic deloc.

Acest perfecționism excesiv determină întârzierea prin a vă încuraja să încercați să încercați o sarcină până când credeți că o puteți face perfect. În multe privințe, acest lucru este similar conceptului de „frică de eșec” pe care l-am subliniat mai sus; cu excepția faptului că, în loc să credeți că nu puteți reuși deloc, vă faceți griji că nu vă puteți îndeplini propriile standarde înalte.

Solutie: Obțineți-vă să faceți tot posibilul și fiți mulțumiți de rezultat. Acceptați că nu există o meserie perfectă (mai ales dacă altcineva îți va critica munca – ideea lor de perfecțiune va diferi de a ta).