Cum să opriți gândurile intruzive sa preia controlul vietilor voastre Partea a II - a

Cum să opriți gândurile intruzive sa preia controlul vietilor voastre: Partea a II – a

Am gânduri intruzive, deci inseamnă că sunt o persoană rea?

Toată lumea, la un moment dat în viața lor, a experimentat gânduri intruzive. Unii sunt mai buni decât alții la gestionarea lor. Nu înseamnă in niciun caz că ești o persoană rea. Sarcina creierului tău este să gandeasca. Întreaga zi, în fiecare zi, ne trec o mie de gânduri aleatorii prin minte. Doar pentru că te gândești la ceva, nu înseamnă că trebuie să te asociezi cu acel gând.

Acțiunile și comportamentele tale formează persoana care vrei sa fii. Nu gandurile tale. Este ușor să înțelegi de ce s-ar putea crede că gândurile intruzive ar putea să te facă o persoană rea. La urma urmei, cele mai multe ganduri intruzive sunt negative sau obsesiv-compulsive prin natura lor.

Dar știți că sunt perfect normale. Ele sunt doar gânduri și nu reflectă asupra voastră ca persoană, atât timp cât nu acționați în mod necorespunzător asupra lor. Există de fapt modalități pentru a vă gestiona aceste gânduri intruzive, astfel încât acestea să nu mai afecteze viața ta. Să ne uităm la o metodă pentru a face față gândurilor intruzive.

Cum să oprești gândurile intruzive

Învățați să recunoașteți și să deveniți conștienți când aveți un gând intruziv
Primul pas în gestionarea gândurilor intruzive este recunoașterea când le aveți. O metodă pe care am descoperit-o ca fiind extrem de eficientă pentru a vă ajuta în acest sens este atenția. Am practicat meditația de mai mulți ani acum. A fost inițial amânarea mea de la anxietate și de stres, dar așa cum am continuat, meditația și atenția oferta ei a avut unele beneficii profunde în multe aspecte ale vieții mele.
A gestiona situatiile si gândurile intruzive este una dintre ele. Mindfulness vă oferă acel moment suplimentar sau două de claritate înainte de a acționa asupra gândurilor voastre. Practic, atunci când aveți un gând intruziv, aveți abilitatea de a opri, recunoașteți că este vorba doar de un gând stupid și apoi îl respingeți ca pe nimic mai mult.

Aflați cum să le acceptați

Odată ce ai ajuns bine să recunoști gândurile intruzive, cum îi faci să plece? Tu nu. Încercarea de a ignora sau de a vă suprima gândurile intruzive de obicei le face mai rău. Ce ar trebui să faci este să le accepți. Probabil că ați încercat de mai multe ori în trecut să „scapi” de gândurile tale intruzive, dar aș fi dispus să pariez că nu a funcționat până acum, nu-i așa? După cum am menționat mai devreme, gândurile intruzive sunt normale și se vor întâmpla. Cel mai bun mod de acțiune după recunoașterea unui gând intruziv este să-l accepți pentru ceea ce este.

„Oh, am un gând intruziv. Nu sunt eu. Acest lucru este doar ceva care trece prin mintea mea. „Acceptarea ei și strălucirea luminii pe ea pentru ceea ce este – doar un gând – își ia puterea asupra ta și te eliberează.

Utilizați tehnica de blocare a pop-up-urilor

Deci, tocmai ați recunoscut că ați avut un gând intrușiv și că ați făcut ceea ce trebuie, acceptând-o pentru ceea ce este. Acum ce?

Următorul pas este să îl lăsați să treacă.

Acesta este cel mai important pas. Când se întâmplă un gând intruziv, poate fi extrem de ușor să fii prins în el. De exemplu, să zicem că tu și prietena ta stați acasă, urmărind emisiunea preferată de televiziune pe Netflix. Telefonul ei vibrează. Se uită, îl ridică, râde și apoi răspunde înapoi oricui era.

Mintea ta imediat începe să creadă că vorbește cu un alt iubit. Ați spiralizat această cale adâncă și întunecată și începe să vă mâncați la fericirea și relația sănătoasă. Uite, a fost intens.

În loc să vă prindeți în gândurile intruzive, trebuie să vă antrenați să nu vă faceți griji. O metodă bună pentru a face acest lucru este ceea ce îmi place să numesc tehnica de blocare a pop-up-urilor. Practic, atunci când un gând intruziv apare în cap, recunoașteți-l, acceptați-l și lăsați-l să alunece. Permiteți-i minții să înceapă să se gândească la alte lucruri. Dacă trebuie, găsiți un alt mod de a-ți ocupa mintea. Dacă vă aflați obsedându-vă asupra gândirii dvs., folosiți-vă antrenamentul pentru a vă opri, recunoașteți că ați pierdut controlul și apoi întoarceți-vă atenția departe de ea.

Traieste-ti viata

Cei trei pași de mai sus vă vor ajuta să vă ocupați de gândurile intruzive. Ultimul pas este unul simplu: este să-ți trăiești viața. Până acum, sperăm că îți dai seama că gândurile intruzive sunt normale și se întâmplă tuturor. Dacă vă permiteți gândurilor intruzive să vă schimbe comportamentele, atunci le lăsați să câștige. În schimb, continuați să vă faceți lucrurile, bucurându-vă de viață și nu lăsați aceste gânduri intruzive să vă afecteze în vreun fel acțiunile.

De unde să mergi de aici?

Data viitoare când experimentați un gând intruziv, dați metoda de mai sus și încercați să vedeți cum funcționează. Această tehnică, la fel ca atenția, este o practică pe care trebuie să o faceți pentru a vedea beneficiile maxime.
Dacă te străduiești de unde să începi, îți sugerez să începi cu atenție. A fost singurul instrument cel mai benefic pe care l-am dezvoltat în viața mea pentru a vă ocupa de anxietate și gânduri intruzive. Și tu, și tu, le poți depăși.